Voorschriften van de online winkel
§1 Basisdefinities
§2 Algemene bepalingen
§3 Servicevoorwaarden
§4 Contractvoorwaarden
§5 Orderafhandeling
§6 Levering
§7 Betaalmethoden
§8 Garantie
§9 Intrekking
§10 Klachtenprocedure
§11 Aansprakelijkheid
§12 Buitengerechtelijke methoden voor het behandelen van klachten en het indienen van claims
§13 Bepalingen met betrekking tot ondernemers
§14 Slotbepalingen
toelating
Geachte klant, dit Reglement definieert de algemene voorwaarden, principes en verkoopmethode uitgevoerd door CARPETS & MORE Magdalena Świerlikowska gevestigd in Warschau, via de online winkel www.carpetsandmore.pl (hierna de "Online Winkel" genoemd) en specificeert de algemene voorwaarden van de diensten geleverd door CARPETS & MORE Magdalena Świerlikowska met statutaire zetel in Warschau, ul. Wiertnicza 169, NIP 532 138 43 66, gratis elektronische diensten.
Het reglement bestaat uit vier hoofdonderdelen:
- in § 1 tot 3 - algemene bepalingen van dit Reglement;
- in § 4 tot en met 7 wordt het aankoopproces van Goederen/Diensten beschreven;
- § 8 tot 12 - bevat voorschriften met betrekking tot het vaststellen van de gebrekkigheid van de goederen/diensten, evenals het recht om het contract te herroepen;
- in § 13 tot 14 - alle andere voorschriften zijn opgenomen.
§1 Basisdefinities
- internet winkel – winkel op het adres van dit internetdomein – www.carpetsandmore.pl
- verkoper – betekent Magdalena Świerlikowska die een bedrijf runt onder de naam CARPETS & MORE Magdalena Świerlikowska met statutaire zetel in Warschau (02-952), ul. Wiertnicza 169, NIP: 5321384366, REGON: 016161587, opgenomen in het Centraal Register en Informatie over Economische Activiteit bijgehouden door de Minister van Ontwikkeling;
e-mail: biuro@carpetsandmore.pl, telefoon: +48 22 112 0139 (kosten volgens de tarieven van de exploitant), die ook de eigenaar is van de online winkel en het magazijn. - klant – een natuurlijke persoon met volledige rechtsbevoegdheid, en in de gevallen waarin algemeen toepasselijke regelgeving voorziet, ook een natuurlijke persoon met beperkte rechtsbevoegdheid, een rechtspersoon of een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, waaraan de wet rechtsbevoegdheid toekent, die is gesloten of voornemens is een koopovereenkomst te sluiten.
- consument - kunst. 221 KC: een natuurlijke persoon die met de Verkoper een juridische transactie aangaat die niet rechtstreeks verband houdt met zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit.
- Verkoopcontract – verkoopovereenkomst voor het Product geplaatst op de website van bovengenoemde Online Winkel, gesloten of op afstand gesloten tussen de Klant en de Verkoper via de Online Winkel.
- Gemeengoed – Product, een roerende zaak die de Klant via de Online Winkel koopt.
- Niet-standaard goederen– betekent een product dat door de Verkoper via de Winkelwebsite wordt gepresenteerd en dat het onderwerp kan zijn van een Verkoopovereenkomst, dat kan worden besteld volgens speciale vereisten, waaronder: in ongebruikelijke grootte, kleur, compositie, etc. - de zogenaamde "goederen op bestelling".
- Klantenrekening– betekent een individueel panel voor elke Klant, namens hem gelanceerd door de Verkoper (nadat de Gebruiker zich heeft geregistreerd en dus een overeenkomst heeft gesloten voor het aanbieden van de Gebruikersaccountdienst), dat de gegevens verzamelt die door de Gebruiker zijn verstrekt bij het registreren van het Gebruikersaccount, en het aanmaken van het Account. De Gebruiker is niet verplicht de Winkel te gebruiken, inclusief het bladeren door het assortiment van de Winkel en het plaatsen van bestellingen.
- Nieuwsbrief– een dienst van de Verkoper die bestaat uit het verzenden van commerciële informatie, in het bijzonder met betrekking tot het aanbod van geleverde producten en diensten, in de vorm van berichten (e-mails) via e-mail naar het door de Gebruiker opgegeven e-mailadres.
- Reglement– betekent dit reglement en in het bijzonder de regels voor het afsluiten van verkoopovereenkomsten voor Goederen die deel uitmaken van het assortiment van de C&M Winkel via de Winkel, de regels voor de uitvoering van deze overeenkomsten en de regels voor de klachtenprocedure.
- Registratie– betekent een daadwerkelijke handeling die wordt uitgevoerd op de manier zoals gespecificeerd in het Reglement, die nodig is om de Klant in staat te stellen alle functionaliteiten van de Online Winkel te gebruiken.
- Uw Bestelling – de wilsverklaring van de Klant, ingediend via de Online Winkel, waarin wordt gespecificeerd: het type en de hoeveelheid van de Goederen die in het assortiment van de Online Winkel zijn opgenomen op het moment dat de bestelling wordt geplaatst, de wijze van betaling, de wijze van levering van de Goederen, de plaats van uitgifte van de Goederen en de gegevens van de Klant.
- Het bestelformulier – elektronische dienst, een formulier op een elektronisch medium beschikbaar in de Online Winkel, dat het plaatsen en uitvoeren van een Bestelling mogelijk maakt, onder meer door Producten aan het elektronische winkelmandje toe te voegen en de voorwaarden van de Verkoopovereenkomst te specificeren, inclusief de wijze van levering en betaling.
- wachtwoord – betekent een reeks letters, cijfers of andere tekens die door de Klant zijn geselecteerd tijdens de registratie in de Online Winkel en die worden gebruikt om de toegang tot het Klantaccount in de Online Winkel te beveiligen.
- Duurzaam medium– betekent een materiaal of hulpmiddel waarmee de Klant of de Verkoper informatie die persoonlijk aan hem is gericht, kan opslaan op een manier die toegang tot de informatie in de toekomst mogelijk maakt gedurende een periode die past bij de doeleinden waarvoor deze informatie wordt gebruikt, en die maakt de reproductie van de opgeslagen informatie in ongewijzigde vorm mogelijk.
- Verwerkingstijd van de bestelling – het tijdstip waarop de door de Klant in de Online Winkel geplaatste bestelling wordt voltooid, verpakt, afgestempeld door de Verkoper en voor bezorging wordt verzonden met behulp van de door de Klant gekozen bezorgvorm.
- Werkdag – één dag van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen.
- Prijzen – de productprijzen in de e-shop worden op een bepaald moment vastgesteld en worden niet beïnvloed door prijsalgoritmen, ongeacht hoe de klant op de website terechtkomt of welke browser hij gebruikt. Het maakt niet uit geslacht, leeftijd, etc.
- Prijsverlagingen – mogelijke kortingen, PROMOTIES en prijsverlagingen kunnen worden gecontroleerd in de grafiek naast de weergegeven productprijs op het tabblad "Outlet". De prijsgeschiedenis kan gedurende 30 dagen worden bekeken. Prijzen worden op verifieerbare en automatische wijze geregistreerd.
- Wet op de consumentenrechten, Wet - Wet van 30 mei 2014 inzake consumentenrechten (Journal of Laws van 2014, item 827, zoals gewijzigd).
§2 Algemene bepalingen
- De Verkoper verklaart dat hij voldoet aan alle vereiste regels voor de bescherming van de persoonlijke gegevens van Klanten, die onder meer zijn vastgelegd in de Wet Bescherming Persoonsgegevens (geconsolideerde tekst: Journal of Laws of 2015, item 2135, zoals gewijzigd in overeenstemming met de bepalingen van Verordening 2016/679 van de Raad (van 27 april 2016, Journal of Laws Apparaat UE.L. Nr. 119). De Klant stemt ermee in dat persoonlijke gegevens door de Verkoper worden verzameld, opgeslagen en verwerkt, uitsluitend voor doeleinden die rechtstreeks verband houden met de levering van de in de Online Winkel bestelde Dienst/Goederen. Gedetailleerde voorwaarden voor het verzamelen, verwerken en beschermen van persoonlijke gegevens door de Verkoper zijn gespecificeerd in het "Privacybeleid" van de Online Winkel.
- De Verkoper verklaart dat de goederen/dienst in overeenstemming zijn met het contract in aspecten zoals beschrijving, type, kwantiteit, kwaliteit, volledigheid en functionaliteit, en met betrekking tot goederen met digitale elementen - ook compatibiliteit, interoperabiliteit en beschikbaarheid van updates; maar ook geschiktheid voor een specifiek doel waarvoor de consument deze nodig heeft, waarvan de consument de ondernemer uiterlijk bij het sluiten van de overeenkomst op de hoogte heeft gesteld en waarmee de ondernemer heeft ingestemd.
- De Verkoper verklaart dat vanaf 28 mei, als gevolg van de inwerkingtreding in heel Europa van de wettelijke regeling (omzetting van Richtlijn (EU) 2019/2161 in nationaal recht) met betrekking tot adviezen, ondernemers die adviezen geven, moeten informeren of en hoe deze is gewaarborgd, dat gepubliceerde meningen zijn afkomstig van consumenten die een bepaald product hebben gebruikt of gekocht. De daartoe getroffen maatregelen moeten specifiek worden vermeld.
- Wij verklaren dat de meningen op onze website afkomstig zijn van daadwerkelijke klanten die onze producten hebben gekocht en gebruikt. De adviezen zijn uitgebracht in overeenstemming met het verzoek dat werd verzonden nadat was bevestigd dat de goederen aan de klant waren geleverd. We anticiperen op de mogelijkheid om meningen die op het Google-tabblad in het visitekaartjesgedeelte van ons bedrijf zijn geplaatst, te importeren. Deze meningen kunnen ook afkomstig zijn van het Allegro-portaal. We beloven dat we alle formaliteiten en inspanningen zullen voltooien om ervoor te zorgen dat de meningen reëel en waar zijn, en dat de ongepast ingediende meningen worden verwijderd.
- Verplichte rechtsgrondslag voor bovengenoemde regelgeving:
- Richtlijn (EU) 2019/2161 van het Europees Parlement en de Raad van 27 november 2019 tot wijziging van Richtlijn 93/13/EEG van de Raad en de Richtlijnen 98/6/EG, 2005/29/EG en 2011/83/EU van het Europees Parlement en de Raad wat betreft een betere handhaving en modernisering van de EU-regels voor consumentenbescherming, PB L 328 van 18.12.2019/7/28, blz. XNUMX-XNUMX.
- Vervalsende meningen op internet - consumentenervaringen, gebaseerd op een onderzoek van PBS Sp. z o. in opdracht van het Bureau voor Mededinging en Consumentenbescherming, publicatie beschikbaar https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=17411
- Richtlijn 2005/29/EG van het Europees Parlement en de Raad van 11 mei 2005 betreffende oneerlijke handelspraktijken tussen ondernemingen en consumenten op de interne markt en tot wijziging van Richtlijn 84/450/EEG van de Raad, Richtlijnen 97/7/EG, 98/ 27/EG en 2002/65/EG van het Europees Parlement en de Raad en Verordening (EG) nr. 2006/2004 van het Europees Parlement en de Raad ("Richtlijn oneerlijke handelspraktijken") (PB L 149, 11.6.2005/22 /39, p. XNUMX-XNUMX, zoals gewijzigd.
- Mededeling van de Commissie - Richtsnoeren voor de interpretatie en toepassing van Richtlijn 2005/29/EG van het Europees Parlement en de Raad betreffende oneerlijke handelspraktijken tussen ondernemingen en consumenten op de interne markt, PB C 526, 29.12.2021/1/129, blz. XNUMX-XNUMX.
- Richtlijn 2011/83/EU van het Europees Parlement en de Raad van 25 oktober 2011 betreffende consumentenrechten, tot wijziging van Richtlijn 93/13/EEG van de Raad en Richtlijn 1999/44/EG van het Europees Parlement en de Raad en tot intrekking van Richtlijn 85 van de Raad /577/EEG en Richtlijn 97/7/EG van het Europees Parlement en de Raad (PB L 304 van 22.11.2011/64/88, blz. XNUMX-XNUMX, zoals gewijzigd).
- Bij het plaatsen van bestellingen in de Winkel heeft de Klant de mogelijkheid om het Reglement te lezen en de inhoud ervan te aanvaarden door het juiste vakje in het formulier aan te kruisen. Om de bestelling te voltooien, is het noodzakelijk om de bepalingen van het reglement te accepteren. Wij willen u erop wijzen dat het sluiten van een Verkoopovereenkomst via internet en het aanvaarden van de regelgeving de verplichting met zich meebrengt om voor de bestelde Goederen te betalen.
- De verantwoordelijke voor de verwerking past passende technische en organisatorische maatregelen toe om de bescherming van persoonsgegevens te waarborgen, afhankelijk van de bedreigingen en categorieën van beschermde gegevens. In de eerste plaats beschermt het gegevens tegen beschikbaarstelling, wegname, verwerking, verlies, wijziging, beschadiging of vernietiging door onbevoegden. De gedetailleerde reikwijdte van de bescherming wordt geregeld in overeenstemming met de vereisten in het beleid voor de bescherming van persoonsgegevens (beveiligingsbeleid, voorschriften voor de bescherming van persoonsgegevens, instructies voor het beheer van IT-systemen).
- De gegevens van de beheerder van uw persoonlijke gegevens kunt u vinden onder het tabblad ‘contact’ op de website.
- Elke persoon wiens gegevens worden verwerkt, heeft het recht om:
- het toezicht houden op en controleren van de verwerking van persoonsgegevens, waarvoor verkoper een verzameling klantgegevens bijhoudt in bovengenoemde winkel;
- het verkrijgen van uitgebreide informatie over de vraag of een dergelijke verzameling bestaat en wordt onderhouden door de verkoper;
- het vaststellen wie de verantwoordelijke voor de verwerking is, het vaststellen van zijn adres, statutaire zetel en naam in een situatie waarin de verantwoordelijke een natuurlijk persoon is, het vaststellen van zijn voor- en achternaam en woonplaats;
- het verkrijgen van informatie over het doel, de omvang, de methode en het tijdstip van de verwerking van gegevens in een dergelijk bestand;
- het in algemeen begrijpelijke vorm verkrijgen van informatie over de inhoud van deze gegevens;
- het kennen van de bron waaruit de gegevens die daarop betrekking hebben afkomstig zijn, tenzij de verantwoordelijke voor de verwerking verplicht is om gerubriceerde informatie geheim te houden of in dit verband beroepsgeheim te bewaren;
- verzoeken om het aanvullen, bijwerken, corrigeren van persoonsgegevens, het tijdelijk opschorten of verwijderen ervan indien deze onvolledig, verouderd, onwaar zijn of in strijd met de Wet zijn verzameld of niet langer nodig zijn voor het bereiken van het doel waarvoor ze zijn verzameld.
- Conform punt 8 heeft de Klant het recht om de inhoud van de verwerkte persoonsgegevens in te zien, te corrigeren en om verwijdering van deze gegevens te verzoeken. De beheerder van de persoonsgegevens is verplicht de gegevens voortdurend aan te vullen, bij te werken, te corrigeren, de verwerking tijdelijk of definitief op te schorten of uit het bestand te verwijderen, tenzij het verzoek persoonsgegevens betreft, de wijze van aanvulling, actualisering of rectificatie deze worden bepaald door afzonderlijke wettelijke bepalingen, waaronder wetten.
- Bij het afronden van de bestelling geeft de Klant toestemming voor het verzamelen en verwerken van persoonlijke gegevens door de Verkoper in de zin van de Wet bescherming persoonsgegevens. Gegevens mogen alleen aan een andere entiteit worden overgedragen wanneer dit wettelijk vereist of noodzakelijk is voor de uitvoering van de bestelling.
- De Klant kan ermee instemmen reclame- en commerciële informatie van de Verkoper elektronisch te ontvangen door zich te abonneren op de NIEUWSBRIEF.
- De Klant die gebruik maakt van de Diensten van de Verkoper die via de Online Winkel worden aangeboden, is verplicht om dit Reglement na te leven voor zover dit nodig is om de bestelling te voltooien en dit is niet in strijd met de toepasselijke wetgeving en de principes van sociaal samenleven.
- De Verkoper van de Online Winkel verklaart dat de Goederen die beschikbaar zijn en verkocht worden in zijn Online Winkel nieuw, bruikbaar, veilig en vrij zijn van fysieke en juridische gebreken. De goederen komen volledig overeen met de eigenschappen die worden weergegeven en beschreven op de website van de Online Store.
- De Verkoper voert bestellingen uit in Polen en bestellingen geplaatst door Consumenten in Europa, en na voorafgaande afspraak over de leveringsvoorwaarden, ook in andere landen.
- De verkoper verstrekt informatie over vragen over de winkel, inclusief verkoopcontracten, door het C&M-klantenservicekantoor te bellen op +48 22 112 01 39. Tarief voor één oproep volgens het tarief van de operator.
- Alle goederen die in de online winkel te koop zijn, zijn op legale wijze en in overeenstemming met de wettelijke bepalingen op de Poolse markt geïntroduceerd. Informatie over de Goederen die beschikbaar is op de website van de Online Store vormt een uitnodiging om een contract te sluiten in de zin van Art. 71 van de wet van 23 april 1964 van het Burgerlijk Wetboek.
- Alle prijzen van Producten/Goederen/Diensten die op de website van de Online Winkel worden vermeld, worden weergegeven in de Poolse munteenheid (Poolse zloty) en zijn brutoprijzen inclusief BTW, douanerechten en andere door de wet opgelegde componenten.
- OPMERKING: De prijzen van de Goederen die op de website van de Online Winkel worden vermeld, zijn exclusief bezorgkosten. Deze worden alleen toegevoegd wanneer de Klant de leveringsmethode van de bestelde Goederen kiest.
- Een ondernemer met een eenmanszaak heeft, indien hij een aankoop doet die geen verband houdt met zijn onderneming, het recht om zich terug te trekken uit de overeenkomst binnen een termijn van 14 kalenderdagen vanaf het moment dat de Klant of een door hem aangewezen derde, andere dan de vervoerder, de goederen in bezit neemt van de Goederen.
- Ter herinnering. In verband met de nieuwe bepalingen van het Burgerlijk Wetboek was de wetgever ook van plan om art. 38a van de Consumentenrechtenwet, die eenmanszaken in staat stelt te profiteren van het 14 dagen retourrecht – als volgt: “Art. 38a De consumentenbepalingen van dit hoofdstuk zijn van toepassing op een natuurlijke persoon die een overeenkomst sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn/haar bedrijfsactiviteit, wanneer uit de inhoud van deze overeenkomst blijkt dat deze voor deze persoon geen professioneel karakter heeft, met name als gevolg van de onderwerp van zijn/haar bedrijfsactiviteit, beschikbaar gesteld op basis van de bepalingen inzake de Centrale Registratie en Informatie Economische Activiteit.”
- 556, lid 4 De consumentenbepalingen in deze sectie, met uitzondering van art. 558 § 1, tweede zin, is van toepassing op een natuurlijke persoon die een overeenkomst sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn bedrijfsactiviteit, wanneer uit de inhoud van deze overeenkomst blijkt dat het heeft voor deze persoon geen professioneel karakter, dat met name voortvloeit uit het onderwerp van zijn/haar bedrijfsactiviteit, beschikbaar gesteld op basis van de bepalingen over de Centrale Registratie en Informatie over Economische Activiteit.
- De verificatie of een bepaalde activiteit een professioneel karakter heeft, zal gebaseerd zijn op CEiDG – Centrale Registratie en Informatie over Economische Activiteit, en specifiek op de daar ingevoerde PKD-codes, waarin de soorten economische activiteiten worden gespecificeerd.
- Ondernemers die een eenmanszaak drijven, hebben recht op:
- verboden clausules gebruikt in standaardcontracten;
- garantie op gebreken aan het verkochte artikel;
- regresvordering op de vorige verkoper in verband met de afhandeling van de klacht van de consument;
- het recht om binnen 14 dagen een op afstand of buiten locatie gesloten overeenkomst te herroepen;
- Consumentenbepalingen vervat in Art. 385(1)-385(3) van het Burgerlijk Wetboek [betreffende verboden contractuele bepalingen] zijn van toepassing op een natuurlijke persoon die een contract sluit dat rechtstreeks verband houdt met zijn bedrijfsactiviteit, wanneer uit de inhoud van dit contract blijkt dat het geen professioneel karakter heeft voor hem, die met name voortvloeit uit het onderwerp van zijn bedrijfsactiviteit, beschikbaar gesteld op basis van de bepalingen over de Centrale Registratie en Informatie over Economische Activiteit.
- Nieuw artikel 385, lid 5, van het Burgerlijk Wetboek is alleen van toepassing op verboden contractbepalingen (misbruikclausules). De bepalingen over misbruikbedingen gelden na 1 januari 2021 voor eenmanszaken. Een catalogus met drieëntwintig voorbeelden van misbruikclausules is opgenomen in Art. 385(3) van het Burgerlijk Wetboek en in de huidige versie van het register van misbruikclausules dat wordt bijgehouden door de voorzitter van het Bureau voor Mededinging en Consumentenbescherming.
- De nieuwe regelgeving zal van toepassing zijn op overeenkomsten gesloten na 21 januari 2021. De bepalingen van Art. 385[5], art. 556[4], art. 556[5] en art. 576[5] van de wet gewijzigd in art. 1 is niet van toepassing op overeenkomsten gesloten vóór 1 januari 2021. Het bepaalde in art. 38a van de wet gewijzigd in art. 55 is niet van toepassing op overeenkomsten gesloten vóór 1 januari 2021.
- Ondernemers die een eenmanszaak runnen, zullen nog steeds geen gebruik kunnen maken van de hulp van instellingen die consumenten ondersteunen bij het beschermen van hun rechten, inclusief de hulp van districts-/stadsconsumentenombudsmannen of het Bureau voor Mededinging en Consumentenbescherming.
§3 Servicevoorwaarden
- Deze online winkel biedt diensten elektronisch aan; de voorwaarde voor het aangaan van de overeenkomst is in de eerste plaats het invullen van het online bestelformulier om een overeenkomst voor de levering van de dienst af te sluiten. Het aanmaken van een klantaccount in de winkel is niet verplicht om een verkoopovereenkomst af te sluiten. Het aangaan van het contract is vrijwillig, maar voor het openen van een account is een gratis registratie vereist.
- Na verzending van het ingevulde registratieformulier ontvangt de Klant onmiddellijk een bevestiging van Registratie door Verkoper per e-mail op het in het registratieformulier opgegeven e-mailadres. Op dit moment wordt een overeenkomst gesloten voor het gratis elektronisch aanbieden van de dienst Klantaccountbeheer en krijgt de Klant de mogelijkheid om toegang te krijgen tot het Klantaccount en wijzigingen aan te brengen in de tijdens de Registratie verstrekte gegevens.
- De Verkoper levert diensten waarmee de Gebruiker een Gebruikersaccount kan aanmaken op de website van de Winkel, waardoor de Verkoper de Gebruiker de mogelijkheid kan bieden om extra functionaliteiten van de Winkel te gebruiken.
- Het contract voor de levering van diensten wordt elektronisch gesloten door de klant van de online winkel in staat te stellen het bestelformulier in te vullen, het contract wordt voor bepaalde tijd gesloten wanneer de klant begint met het invullen van het formulier en wordt beëindigd wanneer hij zich terugtrekt uit het formulier invult of wanneer hij het ingevulde formulier naar de Verkoper stuurt. Het proces van het invullen van het bestelformulier is zo georganiseerd dat elke Klant de gelegenheid heeft om het te lezen alvorens te beslissen een contract af te sluiten of het contract te wijzigen.
- De dienst gespecificeerd in punt 1 wordt gratis verstrekt, maar vereist mogelijk toegang tot internet.
- U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week elektronisch een bestelling plaatsen.
- Bij het afronden van de aankoop selecteert de klant de optie in het juiste bestelvenster: "Ik ga ermee akkoord dat de winkel mijn persoonlijke gegevens in het bestelformulier verwerkt voor het doel en de reikwijdte die nodig zijn om de bestelling te voltooien." – het noodzakelijk is om het contract te sluiten. Het verstrekken van uw persoonlijke gegevens is noodzakelijk om een bestelling te plaatsen. Het niet verstrekken van persoonlijke gegevens komt neer op het herroepen van het sluiten van het contract.
- Op grond van art. 8 sectie 2 AVG, doet de beheerder, rekening houdend met de beschikbare technologie, redelijke inspanningen om te verifiëren of de persoon die het ouderlijk gezag of de voogdij over een kind (jonger dan 16 jaar) uitoefent, toestemming heeft gegeven of goedgekeurd.
- De kosten van de Klant in verband met toegang tot internet en datatransmissie komen uitsluitend ten laste van de Klant volgens het tarief van de leverancier waarmee de klant een overeenkomst heeft gesloten voor het leveren van internetdiensten.
- Het resultaat van het aflopen van het contract voor het verlenen van de Accountdienst is het blokkeren en verwijderen van het Account van de Gebruiker, maar dit heeft geen invloed op de rechten die de Gebruiker vóór het verstrijken van het contract heeft verworven.
§4 Contractvoorwaarden
- Om een geldige en bindende partij bij de Verkoopovereenkomst te sluiten via het formulier dat beschikbaar is op de website van de Winkel, maakt de Klant een keuze in overeenstemming met het weergegeven aanbod van de Online Winkel, waarbij hij de hoeveelheid Goederen specificeert die hij van plan is te kopen en, indien mogelijk, met vermelding van respectievelijk de kenmerken van het bestelde Product en de specificatie ervan. Samen met de selectie van de goederen vult de klant het online bestelformulier in, waarbij hij de gegevens specificeert die nodig zijn voor de verkoper om de bestelling te voltooien, zoals bijvoorbeeld hoeveelheden, plaats van levering en betalingsmethoden, op basis van de berichten die aan de verkoper worden getoond. Klant- en informatie beschikbaar op de website en opgenomen in dit Reglement.
- Bestellingen kunnen als volgt worden geplaatst:
- via het formulier dat beschikbaar is op de website van de winkel (klantmandje),
- per e-mail naar het adres dat beschikbaar is op de website van de Winkel,
- telefonisch naar het telefoonnummer dat beschikbaar is op de website van de Winkel.
- Voorwaarde voor het uitvoeren van de bestelling is dat de Klant/Ondernemer gegevens verstrekt die de verificatie van de Klant/Ondernemer en de ontvanger van de goederen mogelijk maken. De winkel bevestigt de acceptatie van de bestelling door een bericht te sturen met een beschrijving van het onderwerp van de bestelling naar het e-mailadres dat is opgegeven bij het plaatsen van de bestelling. Indien de Klant/Ondernemer bij het plaatsen van een bestelling onvolledige, onjuiste of tegenstrijdige gegevens verstrekt, zal de Winkel contact opnemen met de Klant/Ondernemer om de fouten te verwijderen.
- De registratie van een klantaccount in de online winkel is vrijwillig en gratis.
- Als de Verkoper de mogelijkheid biedt om Goederen te bestellen waarvan de eigenschappen onder meer zijn dat ze zijn gemaakt op basis van de individuele bestelling van de Klant, stuurt de Klant, samen met het online bestelformulier, de inhoud die nodig is om de Goederen te produceren, d.w.z. tekst, afbeeldingen, afmetingen, enz., in overeenstemming met de technische vereisten opgenomen in de beschrijving van de Goederen, of selecteert de juiste specificatie van de Goederen uit de door de Verkoper verstrekte varianten - beschikbare configuratieopties voor een bepaald Goed.
- Onmiddellijk na ontvangst van de bestelling stuurt de Verkoper de Klant een verklaring van aanvaarding van de bestelling, die tevens de bevestiging ervan vormt, elektronisch naar het e-mailadres dat werd opgegeven bij het plaatsen van de bestelling. Wanneer de Klant het bericht ontvangt, komt er een verkoopovereenkomst tot stand.
- Het bericht waarin de bestelling wordt samengevat en bevestigd, bevat alle eerder overeengekomen voorwaarden van het verkoopcontract, met name de hoeveelheid en het type van de bestelde goederen, de specificatie ervan in het geval van het bestellen van goederen met individuele eigenschappen gespecificeerd door de klant van de online winkel, de totale prijs voor worden betaald (gespecificeerd in Poolse zloty’s), samen met de leveringskosten en het bedrag aan toegekende kortingen (indien van toepassing).
- Indien de Klant uit meerdere bronnen/promoties meer kortingen heeft, mogen deze alleen worden gecombineerd/opgeteld als dit uitdrukkelijk is vermeld in het Promotiereglement. Als er geen bepaling is over hoe u verschillende promoties/kortingen kunt combineren, kunt u slechts één korting (één promotie) kiezen voor een bepaalde aankoop.
- Volgens het contract kan de Verkoper de Klant ook via de Website van de Winkel een chatdienst aanbieden die bestaat uit een "online, schriftelijk gesprek", waarin de Klant vragen kan stellen over het aanbod, bestellingen, het matchen van tapijten met geselecteerde interieurs, wasservices. en andere onderwerpen die verband houden met het aanbod.
- De Verkoper kan de Klant via de Website van de Winkel een gratis Nieuwsbriefdienst aanbieden met informatie over het aanbod van de Verkoper.
- Als onderdeel van de nieuwsbriefservice wordt informatie in de vorm van een e-mail, hierna de "nieuwsbrief" genoemd, door de verkoper per e-mail verzonden naar het door de klant opgegeven e-mailadres (e-mailadres ).
- De nieuwsbriefservice wordt besteld door de klant door de volgende registratieactiviteiten te voltooien op de website https://carpetsandmore.pl in het veld "Nieuwsbrief"
- het verstrekken van het e-mailadres van de Klant (e-mailadres) in het formulier dat beschikbaar is op de website,
- toestemming geven voor het ontvangen van nieuwsbriefberichten,
- door het selectievakje aan te vinken waarmee wordt bevestigd dat u het Winkelreglement heeft gelezen en de inhoud ervan accepteert,
- door op de knop "Aanmelden" te drukken (klikken),
- te klikken op de link ter bevestiging van de registratie die is opgenomen in de verzonden e-mail met de titel "Bevestiging van abonnement op de nieuwsbrief van de website".
- Door op de link te klikken die de registratie bevestigt, wordt het e-mailadres van de Klant (e-mailadres) toegevoegd aan de e-maillijst. Het e-mailadres van de Klant (e-mailadres) wordt gebruikt om nieuwsbrieven naar de Klant te sturen.
- Het opgeven van het e-mailadres van de klant (e-mailadres) in het formulier tijdens de registratie is noodzakelijk om de nieuwsbriefservice te kunnen leveren.
- De Klant kan te allen tijde, zonder opgaaf van reden en zonder dat hier kosten aan verbonden zijn, het eerder aangegeven e-mailadres (e-mailadres) waarnaar de Nieuwsbrief wordt verzonden wijzigen of zich afmelden voor de tot nu toe aangeboden Nieuwsbriefdienst door op (klikken) te drukken ) op de link "Afmelden voor de nieuwsbrief" in de voettekst van elke nieuwsbrief.
§5 Orderafhandeling
- De verkoper voert de bestellingen van de klant op betrouwbare wijze uit in de volgorde waarin ze worden ontvangen - elke bestelling is een prioriteit en erg belangrijk voor ons!
- De orderverwerkingstijd voor een enkele Klant bedraagt maximaal 35 werkdagen vanaf de datum waarop de Klant de Bestelling verzendt. Bij producten gemarkeerd met 'op bestelling' beschikbaarheid wordt de levertijd vermeld op de productpagina. De orderverwerkingstijd bestaat voornamelijk uit de ordervoorbereidingstijd (picken en inpakken van de bestelling, overhandigen van de zending aan de koerier), en de verwerkingstijd eindigt op het moment dat de zending wordt overgedragen aan de vervoerder. De levertijd van de bestelling is afhankelijk van de gekozen bezorgmethode en kan variëren afhankelijk van het door de Klant aangegeven type transportmiddel. De beschikbaarheid van de Goederen kan worden gecontroleerd op de website van de Verkoper door het product en de maat ervan te selecteren. Informatie over de leverdatum wordt weergegeven in een kader met een gekleurde achtergrond, onder de productprijs.
- De levertijd voor goederen die op speciale klantorder zijn gemaakt, bedraagt maximaal 4 maanden.
- Alle goederen uit het tabblad "Tapijten binnen 24 uur" worden binnen max. 2 uur geleverd. XNUMX werkdagen vanaf de datum van ontvangst van de bestelling en ontvangst van de betaling.
- In geval van uitzonderlijke omstandigheden of de onmogelijkheid om de bestelling op de in punt aangegeven wijze uit te voeren. 2, zal de Verkoper onmiddellijk contact opnemen met de Klant om verdere stappen te ondernemen, inclusief het instellen van een andere voltooiingsdatum van de bestelling en het wijzigen van de leveringsmethode.
§6 Levering
- De levering van de Goederen vindt plaats via de Poczta Polska-operator of een koeriersbedrijf of op een andere door partijen aanvaarde manier, zonder dat dit buitensporige en ongerechtvaardigde kosten aan de zijde van de Verkoper en de Klant met zich meebrengt.
- De bestelde Goederen worden geleverd in overeenstemming met de keuze van de Klant, ofwel rechtstreeks op het adres van de Klant dat op het online bestelformulier is vermeld en door de Klant is bevestigd als verzendadres, ofwel persoonlijk worden opgehaald bij het persoonlijke afhaalpunt op het adres dat tijdens de levering is opgegeven. uitvoering van de bestelling.
- De goederen worden altijd verpakt op een manier die past bij hun eigenschappen, zodat ze tijdens het transport niet beschadigd, verloren gaan of vernietigd worden.
- De klant wordt voortdurend op de hoogte gehouden van de bezorgkosten, die worden verstrekt wanneer de klant het online bestelformulier invult. De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van het land waarnaar de bestelling wordt verzonden, het aantal bestelde goederen, het gewicht, de afmetingen en de wijze van verzending.
- Als de Gebruiker kiest voor levering onder rembours, bedraagt de leveringstermijn voor Goederen op het tabblad "Morgen bij u" 2 werkdagen vanaf de datum van ontvangst van de bestelling.
- Gedetailleerde informatie over de levering van goederen kunt u verkrijgen door te bellen naar +48 22 112 01 39 of per e-mail: zamowienia@carpetsandmore.pl. De klant heeft de mogelijkheid om de bestelde Goederen persoonlijk af te halen. Ophalen kan op Werkdagen op het kantoor van Verkoper, tijdens de openingstijden aangegeven op de Website van de Winkel, nadat u via e-mail of telefonisch de ophaaldatum met Verkoper heeft afgesproken.
- In geval van afwezigheid van de Klant op het door hem opgegeven adres dat bij het plaatsen van de bestelling als Afleveradres is opgegeven, zal de medewerker van de Leverancier een bericht achterlaten of proberen telefonisch contact met hem op te nemen om een datum af te spreken waarop de Klant aanwezig zal zijn . Als de bestelde Goederen door de Leverancier naar de Online Winkel worden geretourneerd, zal de Verkoper per e-mail of telefoon contact opnemen met de Klant, waarbij de datum en de kosten van levering opnieuw met de Klant worden afgesproken.
§7 Betaalmethoden
- De Verkoper staat betaling voor de bestelde Goederen op de volgende manier toe:
- Bankoverboeking naar de bankrekening van de Verkoper; in dit geval begint de uitvoering van de bestelling nadat de Verkoper de Klant een bevestiging van de aanvaarding van de bestelling heeft gestuurd en nadat het geld is overgemaakt naar de bankrekening van de Verkoper;
- Bankoverboeking naar de bankrekening van Verkoper met mogelijkheid tot persoonlijke afhaling op het kantoor van Verkoper; in dit geval begint de uitvoering van de bestelling onmiddellijk nadat de Verkoper de bevestiging van de aanvaarding van de bestelling naar de Klant heeft gestuurd, en worden de Goederen vrijgegeven op het kantoor van de Verkoper nadat het geld is overgemaakt naar de bankrekening van de Verkoper;
- PayNow, Instant bankoverschrijvingen, beheerd door MBank SA gevestigd in Warschau; in dit geval begint de uitvoering van de bestelling nadat de Verkoper de Klant een bevestiging van orderacceptatie heeft gestuurd en nadat de Verkoper informatie van het PayNow-systeem heeft ontvangen over de door de Klant gedane betaling;
- Online betaling;
- Uitgestelde betaling gegarandeerd door het KLARNA-systeem beheerd door KLARNA Bank SA gevestigd in Stockholm; in dit geval begint de uitvoering van de bestelling nadat de Verkoper de Klant een bevestiging van orderacceptatie heeft gestuurd en nadat de Verkoper informatie heeft ontvangen van het Klarna-systeem over de keuze van de Klant voor de betaalmethode;
- rembours;
- betaling per betaalkaart op het kantoor van de Verkoper vóór ontvangst van de bestelling.
- De entiteit die online betalingsdiensten aanbiedt op het gebied van kaartbetalingen is Autopay SA. Beschikbare betalingsmethoden: Betaalkaarten: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro
- De Verkoper documenteert de verkoop van de Goederen in overeenstemming met het verzoek van de Klant.
§8 Garantie
- Levering van de Goederen onder de garantie op gebreken vindt plaats op kosten van de Verkoper.
- AANDACHT! Claims voor het verwijderen of vervangen van defecten na 1 januari 2023 zijn van toepassing op algemene verjaringstermijnen voor claims, d.w.z.: "Art. 118 van het Burgerlijk Wetboek. Tenzij een specifieke bepaling anders bepaalt, bedraagt de verjaringstermijn zes jaar, en voor aanspraken op periodieke uitkeringen en vorderingen die verband houden met het runnen van een onderneming – drie jaar. De verjaringstermijn eindigt echter op de laatste dag van het kalenderjaar, tenzij de verjaringstermijn korter is dan twee jaar.
- De Verkoper is aansprakelijk onder de garantie als het defect wordt ontdekt binnen twee jaar vanaf de datum van levering van de Goederen aan de Consument. Vanaf 1 januari 2023 bedraagt de minimale termijn voor het indienen van een klacht wegens niet-conformiteit van de goederen met het contract 2 jaar. Deze term is van toepassing op alle goederen – nieuw en gebruikt. De Verkoper is aansprakelijk jegens de Consument als de Consumptiegoederen op het moment van vrijgave niet in overeenstemming waren met de overeenkomst of fysieke of juridische gebreken vertoonden. De Verkoper is aansprakelijk voor non-conformiteit van de Consumptiegoederen met de overeenkomst als deze binnen twee jaar na de datum van levering van de Goederen aan de Koper wordt geconstateerd, en in geval van vervanging van de Goederen loopt deze periode opnieuw. Een fysiek defect bestaat uit het niet voldoen van het verkochte artikel aan het contract. In het bijzonder is het verkochte artikel in strijd met de overeenkomst als:
- er zijn geen eigenschappen die een artikel van dit type zou moeten hebben vanwege het in het contract gespecificeerde doel of voortvloeiend uit de omstandigheden of het doel;
- geen eigenschappen bezit waarover de Verkoper de Koper heeft verzekerd, onder meer door het overleggen van een monster of patroon;
- het niet geschikt is voor het doel waarover Koper bij het sluiten van de overeenkomst Verkoper heeft geïnformeerd en Verkoper geen bezwaar heeft gemaakt tegen het beoogde gebruik ervan;
- in onvolledige staat aan de Koper is geleverd.
- Het vermoeden van non-conformiteit van de goederen met het contract bedraagt 2 jaar.
- Meldingen over gebreken aan de Goederen moeten elektronisch worden verzonden naar het e-mailadres van de Verkoper of schriftelijk naar het postadres van de Verkoper (zie §1 punt 3: "Adres van de Verkoper"). Als de consument problemen ondervindt en niet weet hoe hij een rapport over gebreken aan de goederen moet opstellen, kan het rapport bijvoorbeeld worden verzonden op het formulier dat bijlage nr. 2 bij dit Reglement vormt, wat alleen de klachtenprocedure vergemakkelijkt en niet vormen een vereiste om het bovengenoemde sjabloon te gebruiken voor de effectiviteit van klachten.
- Als dit nodig is voor de juiste beoordeling van fysieke gebreken van de Goederen, moeten de Goederen, op verzoek en na voorafgaande afspraken met de Verkoper, worden afgeleverd op het adres van de statutaire zetel van de Verkoper (zie §1 punt 3: "Adres van de Verkoper" ), zodra de eigenschappen van het Product dit toelaten.
- De Verkoper reageert onmiddellijk op de melding van de Consument, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen vanaf de datum van ontvangst. Het niet in overweging nemen van de kennisgeving binnen de gestelde termijn komt neer op de aanvaarding ervan door de Verkoper en de erkenning ervan als gerechtvaardigd.
- Bij een eerste klacht kan de klant erop rekenen dat de goederen hersteld of vervangen worden, hetgeen voortvloeit uit Art. 560 § 1 en 561 van het Burgerlijk Wetboek. Bij een eerste klacht kan de consument de overeenkomst alleen opzeggen als de ondernemer weigert het gebrek binnen een redelijke termijn te verwijderen of te vervangen. In het geval van elektronische goederen zal de consument ook kunnen verzoeken om verwijdering van defecten in digitale diensten, en als het verwijderen van het defect of de vervanging niet effectief is, kan hij of zij een prijsverlaging eisen of de overeenkomst ontbinden.
- De Verkoper draagt de kosten voor het ophalen van de Goederen, de levering, het verwijderen van gebreken of defecten en het vervangen van de Goederen door een nieuw exemplaar.
§9 Intrekking
- In overeenstemming met de wettelijke bepalingen kan de Klant, die een Consument is in de zin van Art. 27 van de wet van 30 mei 2014 (Journal of Laws van 2014, item 827, zoals gewijzigd) inzake consumentenrechten, heeft u het recht om een overeenkomst op afstand zonder opgave van reden te herroepen.
- Volgens 38 punten 13 van de Wet consumentenrechten - "voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is vastgelegd, als de uitvoering van de dienst is begonnen met uitdrukkelijke toestemming van de consument vóór de uiterste datum voor herroeping van de overeenkomst en nadat de ondernemer hem op de hoogte bracht van het verlies van het recht om het contract op te zeggen.” – in een dergelijke situatie bestaat er geen recht om zich terug te trekken.
- Het recht om de overeenkomst te herroepen bestaat binnen 14 kalenderdagen vanaf het moment dat de Klant, die tevens een Consument is, of een door hem aangewezen derde, met uitzondering van de vervoerder, de Goederen in bezit neemt.
- Wanneer een Klant die een Consument is, de overeenkomst herroept, wordt de overeenkomst als nietig beschouwd en wordt de Consument ontheven van alle verplichtingen. Hetgeen partijen aan elkaar hebben verstrekt, wordt ongewijzigd geretourneerd, tenzij de wijziging noodzakelijk was in het kader van de gewone bedrijfsvoering. De retourzending dient onmiddellijk en uiterlijk binnen 14 dagen te geschieden.
- De Klant die een Consument is, kan de overeenkomst herroepen door een verklaring in te dienen op het onlineformulier dat Bijlage 1 bij dit Reglement vormt, en dit elektronisch of naar het postadres van de Verkoper te sturen, naar keuze van de Klant. Bijlage 1 is slechts een hulpmiddel bij het herroepen van het contract, het is geen sjabloon dat nodig is om het recht uit te oefenen om het contract op te zeggen. De klant mag er gebruik van maken, maar hoeft dit niet te doen. Voor een effectieve herroeping is het voldoende om een schriftelijke verklaring naar het adres van de Verkoper te sturen.
- Om te voldoen aan de deadline vermeld in punt 3 volstaat het om de verklaring van herroeping van het contract door de Klant vóór het verstrijken ervan te verzenden.
- De Verkoper zal de ontvangst van de verklaring van herroeping van het contract onmiddellijk aan de Klant bevestigen en de Klant informeren over verdere procedures, waaronder hoe de Goederen kunnen worden geretourneerd, en zal eventuele vragen beantwoorden.
- De Verkoper zal onmiddellijk, uiterlijk 14 kalenderdagen vanaf de datum van ontvangst van de verklaring van herroeping van de Klant, alle van de Klant ontvangen betalingen terugbetalen, inclusief de kosten voor het leveren van de goederen. Verkoper betaalt de betaling terug via hetzelfde betaalmiddel dat door Klant is gebruikt, tenzij Klant uitdrukkelijk heeft ingestemd met een andere wijze van terugbetaling waaraan voor hem geen kosten verbonden zijn.
- Indien de Verkoper, na het verkrijgen van de toestemming van de Klant, niet heeft toegezegd de Goederen zelf bij de Klant op te halen, kan de Verkoper de terugbetaling van ontvangen betalingen, inclusief de kosten voor het leveren van de goederen, opschorten totdat hij de Goederen terugkrijgt of de Klant hem bewijs/bevestiging van het terugsturen, afhankelijk van welke gebeurtenis zich het eerst voordoet.
- De Klant is verplicht het artikel onmiddellijk aan de Verkoper te retourneren of aan een door de Verkoper geautoriseerde persoon te overhandigen, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen vanaf de datum waarop hij de overeenkomst heeft herroepen, tenzij de Verkoper heeft aangeboden het artikel op te halen. Goederen zelf. Om de deadline te halen, volstaat het om de goederen vóór de vervaldatum te retourneren.
- De Klant die een Consument is, draagt alleen de directe kosten van het retourneren van de Goederen.
- De consument heeft het recht om zonder opgave van redenen en zonder kosten de overeenkomst op afstand te herroepen, met uitzondering van de kosten vermeld in art. 33, kunst. 34 Consumentenrecht.
- De goederen moeten worden afgeleverd op het adres van de verkoper (zie §1 punt 3: "Adres van de verkoper").
- De consument is verantwoordelijk voor elke waardevermindering van het artikel als gevolg van het gebruik ervan verder gaan dan nodig is om de aard, de kenmerken en het functioneren van de Goederen vast te stellen. Dit betekent dat de Koper het recht heeft om de Goederen te beoordelen en te controleren, maar alleen op dezelfde manier als hij dat in een vaste winkel zou kunnen doen (d.w.z. de volledigheid en technische parameters ervan controleren). De consument kan het artikel niet normaal gebruiken, anders kan hij of zij, als hij de overeenkomst herroept, extra kosten in rekening worden gebracht vanwege de waardevermindering ervan.
- De Klant heeft niet het recht om zich uit het contract terug te trekken met betrekking tot contracten vermeld in Art. 38 van onder meer de wet van 30 mei 2014 betreffende de consumentenrechten. in de situatie:
- bij het verlenen van diensten, indien de ondernemer de dienst volledig heeft uitgevoerd met uitdrukkelijke toestemming van de consument, die vóór het verlenen van de dienst ervan op de hoogte is gesteld dat hij, nadat de ondernemer de dienst heeft voltooid, het recht verliest om de overeenkomst te herroepen;
- waarbij de prijs of vergoeding afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich kunnen voordoen vóór de termijn voor herroeping van de overeenkomst;
- waarbij het onderwerp van de dienst een niet-geprefabriceerd artikel is, vervaardigd volgens specificaties van de consument of bedoeld om aan zijn individuele behoeften te voldoen;
- waarbij het onderwerp van de dienst een artikel is dat snel bederft of een korte houdbaarheid heeft;
- waarbij het onderwerp van de dienst een artikel is dat wordt geleverd in een verzegelde verpakking, die niet kan worden geretourneerd na opening van de verpakking vanwege gezondheidsbescherming of hygiënische redenen, als de verpakking na levering is geopend;
- waarbij het onderwerp van de dienst zaken zijn die na levering door hun aard onlosmakelijk met andere zaken verbonden zijn.
§10 Klachtenprocedure
- Om een klacht goed te kunnen indienen, dient de Klant zijn/haar gegevens te verstrekken zoals: voor- en achternaam of bedrijfsnaam, woonadres of hoofdkantooradres en e-mailadres, het onderwerp van de klacht, indien mogelijk het ordernummer en met een indicatie van de periode waarop de klacht betrekking heeft en de omstandigheden die de klacht rechtvaardigen (beschrijving van wat het inhoudt), of welke kenmerken de bestelde Goederen niet hebben, en volgens de garanties van de Verkoper of volgens de eisen van de Verkoper. zoals ze aan de klant werden gepresenteerd, moesten ze ze hebben.
- Indien de Klant een Consument is, kan de Klant er bij de eerste klacht op rekenen dat de goederen hersteld of vervangen worden. Alleen wanneer de ondernemer weigert het gebrek te verwijderen of te vervangen, heeft de consument het recht de overeenkomst te herroepen. In het geval van elektronische goederen zal de consument ook kunnen verzoeken om verwijdering van defecten in digitale diensten. En als de verwijdering of vervanging van het defect geen effect heeft, kan de Klant een prijsverlaging eisen of zich terugtrekken uit het contract als het in overeenstemming brengen van het artikel met het contract op de door de Klant gekozen manier onmogelijk is of buitensporige kosten zou vergen in vergelijking met de voorgestelde methode. door de Verkoper. Bij het beoordelen van het teveel aan kosten wordt rekening gehouden met de waarde van het artikel zonder gebreken, het type en de omvang van het geconstateerde gebrek en het ongemak waaraan de Klant zou worden blootgesteld aan een andere wijze van tevredenheid.
- Tenzij afzonderlijke bepalingen anders bepalen, is de ondernemer verplicht om binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst op de klacht van de consument te reageren. Indien de ondernemer niet binnen de hiervoor genoemde termijn op de klacht reageert, wordt aangenomen dat hij de klacht heeft aanvaard. De ondernemer verstrekt de reactie op de klacht aan de consument op papier of op een andere duurzame drager (bijvoorbeeld USB-stick of cd/dvd bij reactie op de klacht.)”
- Als de kennisgeving niet binnen de gestelde termijn in behandeling wordt genomen, moet deze als door de Verkoper aanvaard worden beschouwd. Een claim tot terugtrekking uit de overeenkomst, indien deze niet binnen de gestelde termijn wordt behandeld, komt niet neer op aanvaarding van de ingediende klacht.
§11 Aansprakelijkheid
- Door inhoud te plaatsen en beschikbaar te stellen, verspreidt de Klant deze vrijwillig. De Verkoper is geen contentprovider en identificeert zich op geen enkele manier met hen, het is slechts een entiteit die IT-middelen levert. De opdrachtgever verklaart dat:
- is gerechtigd de door hem/haar geplaatste inhoud te gebruiken en te delen onder auteursrecht, industriële eigendomsrechten of naburige rechten;
- het plaatsen en beschikbaar stellen als onderdeel van de diensten van persoonsgegevens, afbeeldingen en informatie met betrekking tot andere personen dan de Klant gebeurde op een legale, vrijwillige manier en met toestemming van de eigenaren van de inhoud waarop deze betrekking hebben;
- aanvaardt toegang tot de informatie, gegevens, afbeeldingen en andere inhoud gepubliceerd door de Klant en de Verkoper, en staat de Verkoper toe deze gratis te gebruiken;
- geeft toestemming voor studies, wijzigingen en interpretaties van werken in de zin van de Wet op het auteursrecht en de naburige rechten.
- De klant heeft geen recht op:
- het plaatsen van persoonsgegevens van derden, het verspreiden van de afbeelding zonder de vereiste toestemming of toestemming van de derde op wie de gegevens betrekking hebben;
- het plaatsen van reclame- en promotionele inhoud die niet strookt met het doel van de activiteiten van de winkel.
- Het is de Klant verboden de volgende inhoud te plaatsen:
- met de bedoeling de persoonlijke rechten van derden te schenden;
- te kwader trouw of die als zodanig kunnen worden beschouwd;
- die de rechten van derden, auteursrechten, naburige rechten, industriële eigendomsrechten, handelsgeheimen of die welke onder een vertrouwelijkheidsclausule vallen, kunnen schenden, vooral die welke zijn gedefinieerd als geheim of topgeheim;
- beledigende of bedreigende uitspraken gericht aan andere mensen, uitspraken die doorgaans als beledigend worden beschouwd, bijvoorbeeld godslastering;
- het schenden van de legitieme belangen van de Verkoper;
- die kan worden geclassificeerd als ongevraagde commerciële informatie (spam);
- het op enige andere wijze schenden van goede manieren, bepalingen van toepasselijk recht, sociale of morele normen.
- Indien de Verkoper op de hoogte wordt gebracht door een derde partij, een bevoegde persoon of een overheidsinstantie, behoudt de Verkoper zich het recht voor om de door de Klant geplaatste inhoud te wijzigen of te verwijderen als wordt vastgesteld dat deze mogelijk een overtreding van dit Reglement of de toepasselijke wetgeving vormt. De Verkoper heeft geen voortdurende controle over de geplaatste inhoud.
§12 Buitengerechtelijke methoden voor het behandelen van klachten en het indienen van claims
- Informatie over de buitengerechtelijke methoden voor het behandelen van klachten en het indienen van claims, evenals de regels voor toegang tot deze procedures, zijn beschikbaar op de kantoren en op de websites van districts- (gemeentelijke) Consumentenombudsmannen, maatschappelijke organisaties waarvan de wettelijke taken onder meer bestaan consumentenbescherming, provinciale inspecties van de handelsinspectie en onder de volgende voorwaarden: adressen van het Bureau voor Mededinging en Consumentenbescherming: www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php, www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php, uokik.gov.pl/sprawy_zdrowie.php
- De consument heeft onder meer de volgende mogelijkheden om gebruik te maken van buitengerechtelijke methoden om klachten te behandelen en claims in te dienen:
- het indienen van een verzoek bij de Provinciale Inspecteur van de Handelsinspectie om een bemiddelingsprocedure te starten om het geschil minnelijk op te lossen,
- het indienen van een verzoek bij de permanente arbitrage-consumentenrechtbank die werkzaam is bij de provinciale inspecteur van handelsinspectie om een geschil op te lossen dat voortkomt uit het gesloten contract, adres www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- het aanvragen van gratis juridische bijstand, waaronder: aan de Consumentenfederatie - websiteadres: federacjakonsumentow.org.pl.
- Het netwerk van Europese Consumentencentra helpt grensoverschrijdende geschillen op te lossen. De adressen van deze instellingen zijn beschikbaar op de website van het Europees Consumenten Centrum consumer.gov.pl.
- De consument kan ook gebruik maken van het systeemplatform voor onlinegeschillenbeslechting (ODR-platform), in overeenstemming met Verordening (EU) nr. 524/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 21 mei 2013 betreffende onlinebeslechting van consumentengeschillen en tot wijziging van Verordening (EG ) Nr. 2006/2004 en Richtlijn 2009/22/EG (Regeling ODR bij consumentengeschillen). ODR (online geschillenbeslechting) beschikbaar op het volgende elektronische adres: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Het Europese ODR-platform is één gemeenschappelijk toegangspunt voor consumenten en ondernemers, dat buitengerechtelijke beslechting van geschillen mogelijk maakt met betrekking tot contractuele verplichtingen die voortvloeien uit de gesloten online verkoopovereenkomsten: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
- Het gebruik van buitengerechtelijke methoden voor de behandeling van klachten en het instellen van claims is vrijwillig en mag alleen plaatsvinden als beide partijen bij het geschil, dat wil zeggen de verkoper en de klant, daarmee instemmen.
§13 Bepalingen met betrekking tot ondernemers
- De voorschriften en bepalingen in dit lid 13 zijn van toepassing op: alleen en exclusief Klanten en ontvangers van diensten die geen consumenten zijn (professionele aankoop).
- De Verkoper behoudt zich het recht voor om de verkoopovereenkomst die is gesloten met een klant die geen consument is, binnen 14 kalenderdagen vanaf de datum van sluiting ervan te herroepen. Het herroepen van de koopovereenkomst kan zonder opgaaf van redenen gebeuren en kan geen aanleiding geven tot eventuele claims tegen de verkoper vanwege de klant die geen consument is.
- Voor klanten die dienstontvanger zijn en tegelijkertijd geen consument zijn, kan de dienstverlener de overeenkomst voor de levering van Elektronische Diensten met onmiddellijke ingang beëindigen, zelfs zonder opgave van redenen, op voorwaarde dat hij een passende verklaring heeft gestuurd naar de klant.
- De Verkoper heeft het recht om de beschikbare betaalmethoden te beperken tot meerdere of één, voor individuele of alle goederen. De Verkoper kan geheel of gedeeltelijk vooruitbetaling verlangen, ongeacht de gekozen betalingswijze en het feit dat er een koopovereenkomst wordt gesloten.
- Het risico van onopzettelijk verlies of beschadiging van het product gaat over op de koper op het moment dat de verkoper het bestelde product aan de vervoerder levert. Bij levering van het bestelde product aan de vervoerder gaan alle voordelen en lasten die verband houden met de goederen over op de klant die geen consument is. In een dergelijk geval is de verkoper niet aansprakelijk voor verlies, defect of schade vanaf het moment van acceptatie door de vervoerder tot aan de overdracht aan de klant.
- Een klant die geen consument is, is verplicht de zending te onderzoeken op het tijdstip en op de wijze die voor dit soort zendingen geldt. Indien hij constateert dat er tijdens het transport verlies of beschadiging van het product heeft plaatsgevonden, is hij verplicht alle noodzakelijke handelingen te verrichten om de aansprakelijkheid van de vervoerder vast te stellen.
- De Verkoper deelt mee dat in overeenstemming met Art. 558 § 1 van het Burgerlijk Wetboek is aansprakelijkheid onder de productgarantie jegens een klant die geen consument is, uitgesloten.
- De aansprakelijkheid van de verkoper is binnen één enkele claim en voor alle claims in totaal beperkt tot het betaalde bedrag. De verkoper is alleen aansprakelijk voor typische schade die op het moment van het sluiten van de overeenkomst te voorzien was en niet voor gederfde winst.
- Eventuele geschillen tussen de webwinkel en een klant die geen consument is, zullen worden voorgelegd aan de rechtbank die bevoegd is in de vestigingsplaats van de verkoper.
§14 Slotbepalingen
- De online winkel respecteert alle klantrechten waarin de toepasselijke wetgeving voorziet.
- Als het toepasselijk recht klanten die consumenten zijn gunstiger verplichte en wettelijk verplichte regelgeving toekent dan die welke in dit Reglement zijn opgenomen, worden de relevante bepalingen van het Reglement rechtstreeks vervangen door specifieke normen van het toepasselijke recht en zijn daarom bindend voor de bovengenoemde eigenaar.
- Alle inhoud die op de website van de Online Store wordt geplaatst (inclusief afbeeldingen, teksten, pagina-indeling en logo's) is auteursrechtelijk beschermd en is het exclusieve eigendom van de Verkoper. Het gebruik van deze inhoud zonder schriftelijke toestemming van de Verkoper leidt tot burgerlijke en strafrechtelijke aansprakelijkheid.
- De winkeleigenaar, als beheerder van persoonlijke gegevens, informeert u dat:
- Het verstrekken van gegevens is altijd vrijwillig, maar noodzakelijk om de bestelling af te ronden;
- de persoon die zijn/haar persoonlijke gegevens verstrekt, heeft het onbeperkte recht op toegang tot de volledige inhoud van zijn/haar gegevens en deze te corrigeren, te verwijderen (recht om vergeten te worden), de verwerking te beperken, het recht om gegevens over te dragen, het recht om de toestemming op elk gewenst moment in te trekken zonder de rechtmatigheid van de verwerking aan te tasten. Gegevens kunnen echter wel beschikbaar worden gesteld aan de bevoegde overheidsinstanties als de relevante regelgeving dit vereist.
- De basis voor de verwerking van persoonsgegevens zal Art. 6 sectie 1 punt a) en de inhoud van de Algemene Verordening Gegevensbescherming;
- persoonsgegevens worden bewaard en verwerkt voor de periode die nodig is om de afhandeling en uitvoering van de opdracht te voltooien, maar niet langer dan voor een periode van 3 jaar (2 jaar is de klachtentermijn en 1 jaar voor eventuele overige claims en uitzonderlijke situaties)
- de persoon die zijn of haar persoonsgegevens verstrekt heeft het recht om een klacht in te dienen bij het Bureau Bescherming Persoonsgegevens indien hij of zij van mening is dat de verwerking van persoonsgegevens in verband met de uitvoering van het bevel in strijd is met de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming van april 27, 2016;”
- Wat de verwerking van persoonsgegevens van deze winkel betreft, is door de Europese Commissie niet bij besluit een passend beschermingsniveau vastgesteld, maar zullen de gegevens op passende wijze worden beveiligd met behulp van IT/juridische oplossingen en maatregelen.
- Uw gegevens worden op geautomatiseerde wijze verwerkt, onder meer in de vorm van profilering.
- In andere zaken die niet door dit Reglement worden geregeld, zijn de relevante bepalingen van de Poolse wet van toepassing.
- Het gewijzigde Reglement is bindend voor Klanten als aan de vereisten vermeld in Art. 384 van het Burgerlijk Wetboek (dat wil zeggen dat de klant correct op de hoogte werd gesteld van de wijzigingen).
- De Verkoper behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in het Reglement om belangrijke redenen, namelijk:
- wijzigingen in wettelijke bepalingen;
- wijzigingen in betaal- en leveringsmethoden;
- wisselkoersverandering,
- wijzigingen in de wijze van elektronische dienstverlening die onder de regelgeving valt,
- wijzigingen in de gegevens van Verkoper, waaronder e-mailadres en telefoonnummer.
- Wijzigingen in de regelgeving hebben geen invloed op geplaatste en reeds in behandeling zijnde bestellingen. De verkoper informeert minimaal 30 dagen van tevoren over de voorgenomen wijziging op de website van de winkel. Indien de gewijzigde regelgeving niet wordt aanvaard, kunnen de Dienstontvangers het contract met onmiddellijke ingang beëindigen binnen 30 dagen vanaf de datum van ontvangst van het bericht.
- Geschillen die ontstaan als gevolg van de levering van diensten onder deze Verordeningen zullen ter beslechting worden voorgelegd aan het Gemeenschappelijk Hof, naar goeddunken van de Klant, die ook een consument is, in overeenstemming met de toepasselijke bepalingen van de Poolse wet.
- Bijlagen bij het Reglement vormen er integraal deel van uit.
- Het verkoopcontract wordt gesloten in het Pools en de inhoud is in overeenstemming met de regelgeving.
- Klanten van de hierboven genoemde winkel kunnen dit Reglement op elk moment raadplegen via de link op de startpagina van de website, het downloaden en afdrukken, maar commercieel gebruik is onderworpen aan de bescherming van LEGATO Advocatenkantoor.
- De Regeling treedt in werking op 12.04.2023 april XNUMX
Voorbeeldformulier voor herroeping uit de verkoopovereenkomst - klik en download